Jak zwiększyć pewność, że ustrzeżemy się poważnej choroby?

Jak często zastanawiamy się nad tym, jaki jest stan naszego zdrowia? Różnorodne sondaże przeprowadzane wśród naszych rodaków potwierdzają, że refleksja na ten temat nachodzi nas niezwykle rzadko. Na ogół nie zastanawiamy się nad tym, czy nasz organizm funkcjonuje prawidłowo, a przecież zdajemy sobie sprawę z tego, że nie wszystkie choroby charakteryzują się tym, że wysyłają nam czytelne sygnały już w pierwszym stadium rozwoju. Problem, o którym tu mówimy, jest wyjątkowo poważny przede wszystkim dlatego, że do schorzeń rozwijających się niemal bezobjawowo zalicza się niemal wszystkie najniebezpieczniejsze problemy ze zdrowiem, z jakimi zmagają się ludzie na początku dwudziestego pierwszego wieku. Warto zatem zadać sobie pytanie o to, jak go  rozwiązać.
Trudno liczyć na szczęśliwe zbiegi okoliczności, jeśli więc chcemy uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek, w pierwszej kolejności uświadommy sobie, że regularne badania to podstawowa forma ochrony zdrowia, z której możemy korzystać. Część osób unika regularnych wizyt w gabinecie lekarskim w obawie przed oskarżeniem o hipochondrię, zdarza się zaś i tak, że potencjalni pacjenci zwlekają z ich odbyciem po prostu dlatego, że obawiają się negatywnych wyników badań. Postawa taka zasługuje na jak najsurowszą naganę jako dowód niskiego stopnia świadomości i w żadnym wypadku nie powinna być naśladowana. Zdrowie to przecież wyjątkowo cenny dar i już choćby dlatego nie wolno nam lekceważyć kwestii z nim związanych. Być może trudno będzie je odzyskać, gdy przyjdzie nam walczyć z chorobami w ich zaawansowanym stadium.

Jeżeli masz pytania lub sugestie odnośnie zdrowia, czy też choroby odwiedź wejdź na forum choroby na stronie zdronet – zadaj pytanie a lekarze specjaliści odpowiedzą na nie.