Baner

Jak ćwiczyć na rowerku stacjonarnym??>

Wiele osób, które borykają się z problemem nadwagi, wybiera rowerki stacjonarne, w celu zrzucenia nadmiernych kilogramów. Jest to proste rozwiązanie, gdyż nie zajmują one dużej ilości miejsca oraz nie są zależne od pogody na zewnątrz. Dodatkowo możliwe jest obejrzenie np. filmu podczas treningu.


Jak ćwiczyć?


Na początku wskazana jest pięciominutowa rozgrzewka, we własnym tempie. Następnie należy pedałować szybciej, tak aby puls osiągał od sześćdziesięciu do osiemdziesięciu procent maksymalnej wartości dla danego wieku. W pierwszym tygodniu zalecane jest ćwiczenie od dziesięciu do dwudziestu minut, zależnie od wydajności. Po ćwiczeniu w szybkim tempie, należy zwolnić i przez pięć minut pedałować, w celu uregulowania tętna.


Z każdym tygodniem możliwe jest zwiększanie długości treningu o kolejne dziesięć minut, aż do osiągnięcia godziny. Zalecane jest, aby ćwiczyć od trzech do pięciu razy w tygodniu.


Bardziej zaawansowane osoby mogą skorzystać z intensywnego treningu interwałowego. Polega on na intensywnym pedałowaniu przez około 20 sekund, aby następnie na 10 sekund zwolnić do własnego tempa. Taki interwał powinno się powtórzyć osiem razy, całość powinna zająć około czterech minut. Oczywiście, powinna być poprzedzona rozgrzewką, a po interwałach powinno nastąpić 5 minut na ustabilizowanie.
Tags: