Baner

Kinesiology taping?>

Kinesiology taping

Kinesiology taping to rewolucyjna metoda terapeutyczna, mająca swoje źródła w tak zwanym samoleczeniu. Duży nacisk kładziony jest na leczenie leczenie "pacjenta", nie objawów, jak ma to miejsca w tradycyjnie pojmowanej medycynie europejskiej. Źródła tego antropocentrycznego podejścia wywodzą się z filozofii i medycyny orientalnej. Jak oznajmiają nam ludzie na całym świecie za pośrednictwem mediów i Internetu jest to metoda niezwykle skuteczna i pożyteczna. Dająca rezultaty, których nie sposób nie docenić. Kinesiology taping to wielka innowacja i przełom w dziedzinie przezwyciężania wielu dolegliwości. Jest to możliwe  do zrealizowania za pomocą procesu samoleczenia organizmu, w fachowej literaturze określanym jako kompensacja, która samoistna w efekcie jest patologiczna, natomiast kierowana i w odpowiedni sposób kontrolowana jest w stanie zaprowadzić  do przywrócenia  i zachowania prawidłowej funkcji życiowej.
Wbrew panującym powszechnie opiniom i przekonaniom aplikacje plastra nie ma w większości zastosowania o  charakterze korekcji mechanicznej, lecz chodzi tutaj o działanie sensoryczne poprawiające funkcjonowanie lokalne lub wpływanie na dysfunkcje znajdujące się poza obszarem objawu (np. bólu). Jak to zdiagnozować? Przede wszystkim służą temu testy przesiewowe, dzięki którym terapeuta lokalizuje dysfunkcje organizmu i porównuje je z istniejącymi objawami. Kinesio taping to metoda skuteczna i sprawdzona.
Tak często spotykany, jeden z wielu rodzajów fizjoterapii czy też medycyny objawowej, nie daje rozwiązań długofalowych, należy o tym pamiętać. Fundamentem działań terapeutycznych jest sukcesywne i skuteczne przerwanie powtarzającego się cyklami bólu, co jest ważnym działaniem, ale również nakłaniającym do leczenia przez terapeutę źródeł dysfunkcji.